fredag 17 december 2010

stök och nya material





om några timmar lämnar jag mitt bo för att åka norrut. de senaste dagarna, ja veckorna, har varit mer än hektiska, och det ska bli så jäkla skönt med jullov! Och jag har inte packat med något pyssel över huvud taget. Bara ritblock och en och annan penna, men det andra får vara kvar. Jag tänker att det är som med idrottare, för att bli riktigt bra måste man vila ibland också. Förutom att jag har haft fullt upp med Phentonbeställningar, så har jag också pysslat ihop diverse julklappar och dessutom börjat upptäcka lite nya material. En storfavorit just nu är kork. Ja, eller gamla grytunderlägg. Otroligt lätta att tälja i. Och med lite vattenfärger får de en helt ny kulör! En sån länge har jag bara gett mig på enkla former, såsom hjärtan och ringar och dylikt, men vem vet, när vanan sitter i kanske det även kan bli betydligt mer detaljerade saker!
Nu ska jag packa iordning! God jul, vettja!
Ida

Inga kommentarer: