torsdag 28 oktober 2010

Fiskstim



Kära bloggen! Det här är ett halsband i form av ett fiskstim. Somras köpte jag en bok på loppis som hette "akvariefiskar i färg", som jag blev brutalt kär i. När jag sedan köpte lamineringspapper och fick låna min mammas jobbs lamineringsmaskin fick jag totalt dille på att laminera fiskar. Jag har sjukt många. Och jag vet inte riktigt vad jag ska med alla till. Och nu i veckan när jag var i Eskilstuna och hälsade på Emma hittade jag en bok med fåglar i. Kanske tur att jag inte har en lamineringsmaskin i närheten.

I alla fall. Detta halsbandet är mer eller mindre återvunnet. Fiskarna är ju från en gammal bok och själva kedjan är faktiskt köpt på 2nd hand. Förutom att hälsa på Emma i Eskilstuna, så hälsade jag även på hennes skola. Det var mycket kul. Jag fick lära mig både det ena och det andra och känner mig sjukt inspirerad. Både rent kreativt, men också till själva återbrukandet. Idag, till exempel, så är alla mina kläder (inklusive strumpor, farmors gamla) utom mina trosor (hehe) andra hand. Det känns väldigt sunt.

Ida

1 kommentar:

pedrop sa...

fint halsband!